6 wyników
Książka
W koszyku
Dzieciaki na start! : programowanie dla najmłodszych / Konrad Jagaciak. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 95 stron : ilustracje ; 24 cm.
hoć programowanie może się wydawać bardzo poważną sprawą, nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygodę z informatyką zaczynać już od najmłodszych lat. Tworzeniem gier komputerowych na tablety, telefony i komputery mogą się zajmować nawet dzieci, a pierwsze kroki stawiać na... domowym dywanie, z użyciem zwykłych kartek papieru i flamastrów. Podstawy są naprawdę proste, o ile znajdzie się odpowiedni przewodnik. Może nim być ta książka! Prosto, bez zbędnej teorii, w sposób przyswajalny dla najmłodszych, krok po kroku wprowadzi Cię, młody programisto, w świat informatyki. Opanujesz niezbędne podstawy, zrozumiesz, jak działają algorytmy, dowiesz się, jakie narzędzia umożliwią Ci pisanie kodu, a także nauczysz się projektować i tworzyć własne gry komputerowe działające na różnych platformach. Przekonaj się, że to nic trudnego!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Filia Kamionka Wielka - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Zrealizowano ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa".
„Gdzie się ukrył kod? Jak go znaleźć? Jak go stworzyć? Co on właściwie oznacza? Od września 2017 nauką programowania objęci zostaną wszyscy uczniowie szkół podstawowych. Jak mogą wyglądać takie zajęcia? Czy zawsze do ich przeprowadzenia niezbędny jest sprzęt komputerowy? Absolutnie nie, podstawowe zagadnienia programistyczne można wdrażać podczas zabaw bazujących na aktywności uczniów – bez użycia tabletów, smartfonów czy komputerów. Zabawy wprowadzające dzieci w świat kodowania sprawdzą się zarówno w przedszkolu, szkole jak i w domu, trzeba je tylko starannie dobrać do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci. Każdy rozdział to propozycja zabaw z wykorzystaniem innego materiału dydaktycznego. Zabawy pogrupowane są i oznaczone symbolami, podzielone na odpowiednie dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów klas 1–3 i zabawy do wykorzystania w domu, z rodzicami. Podział jest umowny, przygotowany na bazie uśrednionych możliwości dzieci w danym wieku, nie uwzględnia specyfiki danej grupy, potrzeb i możliwości rozwojowych konkretnego dziecka, warto więc przejrzeć wszystkie propozycje aktywności i wybrać te, które będą najlepiej odpowiadać naszym potrzebom. Ostatni rozdział to zabawy wprowadzające dzieci do pracy z wykorzystaniem komputerów, to łącznik między „kodowaniem na dywanie”, a pracą w aplikacjach tabletowych lub na komputerze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kamionka Wlk.- Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lego Mindstorms EV3 : podstawy programowania: ćwiczenia z rozwiązaniami / Henryk Brandys. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 289 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Zrealizowano ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Lego(R) Mindstorms(R) EV3 to spełnienie marzeń wszystkich uczniów o zacięciu inżynierskim. Bo któż z nas nie marzył kiedyś o zbudowaniu własnego robota, samobieżnego pojazdu, autonomicznie poruszającego się cyberzwierzątka, zegara cyfrowego czy mechanizmu wykonującego jakąś złożoną czynność? Któż nie chciał zasmakować satysfakcji, jaką daje nie tylko zbudowanie fizycznego modelu, lecz również całościowe oprogramowanie projektu? Może posiadasz Lego(R) Mindstorms(R) i nie wiesz, od czego zacząć swoją przygodę z tym zestawem? A może jesteś uczniem szkoły średniej bądź podstawowej i masz zajęcia z programowania robotów Lego? Albo jesteś po prostu hobbystą, który chciałby nauczyć się w pełni wykorzystywać możliwości swojego zestawu? Niezależnie od tego, jakiej odpowiedzi udzielisz, ta książka jest właśnie dla Ciebie! Wykonując krok po kroku poszczególne ćwiczenia, nauczysz się z poziomu komputera tak programować klocek EV3 (jednostkę sterującą), aby kierował układem złożonym z czujników oraz silników w założony przez Ciebie sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kamionka Wlk.- Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To przewodnik dla programistów, którzy chcą stosować podejście TDD w swojej codziennej praktyce. Pokazuje, jak korzystać z programowania sterowanego testami podczas pracy w trzech różnych językach: Go, JavaScripcie i Pythonie. Dzięki tej książce zrozumiesz, w jaki sposób zastosować klasyczny paradygmat "dziel i zwyciężaj" do budowania testów jednostkowych i w efekcie radzić sobie nawet z bardzo rozbudowaną architekturą oprogramowania. Liczne przykłady o stopniowo rosnącym poziomie zaawansowania pozwolą Ci płynnie nabierać wprawy i pewności w tworzeniu testów jednostkowych, a także ich używaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Filia Kamionka Wielka - księgozbiór podręczny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrealizowano ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Poznajemy LEGO Mindstorms EV3 to doskonały podręcznik dla ambitnych miłośników robotyki i entuzjastów LEGO korzystających z potęgi zestawu konstrukcyjnego i oprogramowania LEGO MINDSTORMS EV3. Wypełniona praktycznymi przykładami konstruowania i programowania robotów książka zaczyna się od podstaw, pomaga poznać sposoby używania różnych typów części LEGO TECHNIC oraz uczy programowania silników i czujników robotów przy użyciu oprogramowania EV3. Dostępne zasoby oferują pełne wprowadzenie do najbardziej zabawnej i zachęcającej platformy edukacyjnej dotyczącej robotyki. Poznaj funkcje programowalnego klocka EV Projektuj czynności robota przy użyciu bloków akcji Używaj czujników środowiska, takich jak czujniki podczerwieni, dotyku i koloru Programuj przewody danych i bloki czujników Przetwarzaj dane z czujników za pomocą bloków operacji na danych Zbuduj wyjątkowe roboty EV3 o różnych funkcjach: pojazd Auto-Driver, królika Spy Rabbit, żółwia Mr. Turto, żarłoka Big Belly Bot i szczeniaka Guapo Odkryj pomysły i rozwiązania praktyczne, które pomogą Ci rozwinąć własne metody projektowania i programowania robotów EV3.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kamionka Wlk.- Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć programowanie / Gynvael Coldwind ; z przedmową Mateusza Jurczyka. - Wydanie 1 (dodruk 5). - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 623, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Notka wydawnicza: Książka jest techniczno - popularyzacyjną pozycją traktującą o programowaniu oraz tematach pokrewnych, i jest napisana z myślą o początkujących oraz średnio-zaawansowanych programistach, a także osobach, które dopiero chcą rozpocząć przygodę z programowaniem. Celem publikacji jest przedstawienie ciekawych elementów programowania oraz ekosystemu programistycznego, a także przedstawienie sposobów radzenia sobie z podstawowymi problemami, oraz wyjaśnienia w przystępny sposób pewnych elementów, z którymi często osoby początkujące oraz średnio-zaawansowane mają trudności. Z książki dowiesz się: · Jak poradzić sobie z trudnościami napotykanymi podczas programowania. · Jak operować na danych tekstowych, binarnych, plikach, strumieniach, pakietach danych, oraz jakie są najczęściej popełniane błędy. · Jakie są różnice pomiędzy językami programowania w kwestiach, które na pierwszy rzut oka wydawały się identyczne. · Jak wybrane, często używane, mechanizmy, funkcje czy biblioteki działają "od kuchni". · Oraz o wielu detalach, które normalnie pozostałyby niezauważone. · A także zaprzyjaźnisz się z niskopoziomowymi aspektami informatyki. Powinieneś: · znać podstawy programowania (np. wiedzieć czym jest pętla), oraz mieć w swoim dorobku przynajmniej jeden program dłuższy niż 50 linii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Filia Mystków - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej