4 wyniki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kamionka Wlk.- Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej / Marta Bogdanowicz. - Wyd. 1 poszerzone. - Gdańsk : Harmonia Universalis , 2018. - 278, [1] s. : il. kolor. ; 24 cm.
Zawiera: 1.Psychoomotoryka: rozwój – edukacja – terapia: Rozwój psychometryczny dziecka i jego modele; Integracja funkcji poznawczych i motorycznych; Czytanie i pisanie jako złożone czynności psychiczne nabywane; Diagnoza i terapia psychometryczna dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 2.Założenia, cele i znaczenie Metody Dobrego Startu: Ogólne założenia i cele; Rola elementów słuchowo-motorycznych w Metodzie Dobrego Startu; Rola elementów wzrokowo-przestrzennych w Metodzie Dobrego Startu. 3.Geneza Metody Dobrego Startu: Le Bon Départ – pierwowzór Metody Dobrego Startu; Metoda Dobrego Startu w Polsce; Wersje i programy Metody Dobrego Startu. 4.Rodzaje ćwiczeń i struktura zajęć w Metodzie Dobrego Startu: Zajęcia wprowadzające; Zajęcia właściwe; Zajęcia końcowe. 5.Metoda Dobrego Startu w systemie oddziaływania na dziecko: Zastosowanie Metody Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii; Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz (MSD) i Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbone (Sherborne Developmental Movement – SDM) – komplementarne metody wspomagania rozwoju i terapii zaburzeń dziecka; Praktyczne wskazania do pracy z dzieckiem niepełnosprawnym. 6.Wskazówki dotyczące prowadzenia zajęć Metodą Dobrego Startu: Sposób organizowania zajęć; Urządzenie sali i pomoce do prowadzenia zajęć; Planowanie zajęć; Kontrolowanie sposobu pracy i efektów zajęć. 7.Efektywność stosowania Metody Dobrego Startu: Ocena efektów stosowanie Metody Dobrego Startu w pracy z dziećmi dyslektycznymi w wieku szkolnym; Skuteczność Metody Dobrego Startu w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym; Wpływ Metody Dobrego Startu na niektóre aspekty gotowości szkolnej; Usprawnianie integracji percepcyjno-motorycznej oraz pozytywny wpływ na poziom czytania zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu; Metoda Dobrego Startu dla dzieci bez głębszych zaburzeń rozwoju – podsumowanie badań; Dostosowanie Metody Dobrego Startu do potrzeb dzieci z głębokimi zaburzeniami rozwoju i jej efektywność; Wyniki stosowania Metody Dobrego Startu w pracy z dziećmi autystycznymi; Wyniki stosowania Metody Dobrego Startu w pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym; Stosowanie Metody dobrego Startu do wspomagania rozwoju i nauki języka angielskiego. Aneksy: Wzory graficzne do metody Le Bon Départ; Roczny plan zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu; Wzór pełnego scenariusza zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu (MDS) M. Bogdanowicz; Scenariusz zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu w grupie 5-6- latków w ramach rocznego obowiązkowego przygotowania do szkoły; Pomoce do zajęć; Protokół z hospitacji zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu; Materiały do kursu Metoda Dobrego Startu; Materiały do zajęć wprowadzających; Materiały do ćwiczeń ruchowo-słuchowych; Zestaw wzorów graficznych i piosenek do zajęć – przykład. Zdjęcia do podręcznika MDS.
Publikacja ma służyć jako podręcznik dla nauczycieli, logopedów i terapeutów, wzbogacający ich wiedzę oraz warsztat pracy z dziećmi wymagającymi wspomagania i usprawniania rozwoju psychomotorycznego.
Publikacja jest wynikiem wieloletniej praktyki terapeutycznej Autorki, dociekań, analiz teoretycznych, diagnostycznych opracowań, badań empirycznych oraz modyfikacji metody i tworzenia nowych propozycji metodycznych. Wiedza teoretyczna zobrazowana jest wynikami badań i licznymi wskazówkami praktycznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kamionka Wlk.- Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kamionka Wlk.- Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia, Pedagogika)
Autorzy tego poradnika metodycznego proponują nauczycielom pomoc w organizowaniu pracy terapeutycznej z dziećmi, które mają trudności w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Koncentrują się na przezwyciężaniu trudności specyficznych, spowodowanych zaburzeniami funkcji percepcyjno-motorycznych. ielostronnych ćwiczeń oraz konspektów to zweryfikowany praktycznie materiał do zajęć indywidualnych i grupowych z uczniami w młodszym wieku szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Filia Kamionka Wielka - księgozbiór podręczny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej