5 wyników
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Presja osiągania jak najlepszych wyników i nieustanny stres zabijają motywację i chęć do nauki, odbierają radość uczenia się i niszczą wrodzoną potrzebę odkrywania otaczającego świata. Tymczasem nasz mózg najlepiej rozwija się dzięki kreatywności i entuzjazmowi. To właśnie one powodują, że lepiej przyswajamy wiedzę, potrafimy wykorzystywać nasze możliwości, a co za tym idzie, dostrzegamy sens uczenia się. Niestety nasza kultura, nastawiona na wyścig i dążenie do sukcesu za wszelką cenę, odrzuca możliwość działania innego niż nastawionego na cel. Nie dziwi zatem, że najbardziej rozpowszechnione choroby naszej cywilizacji to wewnętrzne wypalenie, depresja i demencja.
Znany niemiecki neurobiolog, Gerald Hüther, proponuje radykalną zmianę myślenia. W oparciu o wyniki badań nad mózgiem stawia prowokującą - i dla wielu mocno deprymującą tezę: Większość z nas to „niedorozwinięte wersje" własnych potencjałów i możliwości. W książce „Kim jesteśmy - a kim moglibyśmy być" Hüther pokazuje z neurobiologicznej perspektywy, w jaki sposób każdy może stać się tym, kim naprawdę mógłby być, gdyby wykorzystał predyspozycje, jakimi rzeczywiście dysponuje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kamionka Wlk.- Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skąd bierze się moralność? Czy jej źródłem są emocje, czy też abstrakcyjne reguły postępowania? Jaką rolę odgrywa mózg w kształtowaniu naszych zachowań moralnych?Czy organizmy inne niż ludzkie również postępują moralnie? W swojej najnowszej książce Patricia Churchland zabiera czytelnika w podróż po świecie najnowszych odkryć neuronauki oraz biologii ewolucyjnej. Podróż ta wiedzie do punktu, w którym na nowo przemyśleć trzeba genezę najważniejszych wartości i reguł postępowania. Autorka dowodzi przekonująco, że podstawowym źródłem moralności jest najbardziej skomplikowana struktura we wszechświecie, czyli mózg.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Filia Kamionka Wielka - księgozbiór podręczny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pamięć, uczenie się, język / Ida Kurcz. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1995. - 323, [1] s. : fot., rys., wykr. ; 24 cm.
(Psychologia ogólna / pod red. Tadeusza Tomaszewskiego)
Bibliogr. s. 296-320 i przy pracach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kamionka Wlk.- Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przełmowa książka pioniera w dziedzinie pielęgnacji zdrowia psychicznego, który tym razem poświęcił uwagę psychowzroczności, będącej zdolnością spoglądania w głąb własnego umysłu i odczuwania empatii w celu wprowadzenia pozytywnych przemian w mózgu oraz w życiu. Daniel J. Siegel stworzył to pojęcie, aby opisać innowacyjną metodę połączenia naurologii z praktyką psychoterapeutyczną. Autor z humorem pokazuje nam, jak obserwować pracę umysłu, i pozwala zrozumieć, dlaczego mysłimy, czujemy i zachowujemy się tak, a nie inaczej. Na przykładzie konkretnych osób demonstruje, jak można stosować psychowzroczność do rozwiązywania wielu problemów psychologicznych i międzyosobowych - od zaburzeń o charakterze lękowym począwszy. Dowodzi, że na każdym etapie życia możemy okiełznać potęgę umysłu, zapanować nad emocjami, poprawić samopoczucie i relacje w związkach, a także w pełnu wykorzystać drzemiące w nas możliwości. Daniel J. Siegel jest lekarzem medycyny, profesorem psychiatrii Akademii Medycznej Uwiresytetu Kalifornijskiego i współdyrektorem Instytutu Psychowzroczności. Opublikował cieszące się dużym uznaniem książki: "The Mindful Brain" i "The Developing Mind", prowadzi warsztaty na całym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kamionka Wlk.- Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: o zachowaniach dziecka decydują procesy rozwoju jego mózgu.
Wszyscy znają tę scenę ze sklepu: maluch zaczyna płakać, grymasi, potem wrzeszczy, rzuca się na podłogę. Mama, a czasami tata, uspokaja, prosi, wpada w irytację, podnosi głos, szarpie… Na twarzy umęczonego rodzica maluje się pytanie: „Boże, dlaczego to moje dziecko jest takie?” Doktor Catherine Gueguen wyjaśnia w oparciu o najnowsze odkrycia neurobiologii, że takie zachowanie to nie wynik złego wychowania czy jakichkolwiek zaburzeń. To zupełnie normalna reakcja dziecka, związana z dojrzewaniem jego mózgu. Badania pokazały, że każdy obszar mózgu rozwija się inaczej i w innym tempie. Emocje i uczuciowość dojrzewają etapami. Dziecko jest wobec nich bezbronne i nie potrafi kontrolować swoich zachowań. Pozwólmy rosnąć mózgowi dziecka w łagodności – mówi Catherine Gueguen w „Le Monde. Science et Medicine”. Takie są wnioski z najnowszych badań nad rozwojem mózgu. Autorka pokazuje to na konkretnych, czasami kryzysowych przykładach, jakie znają wszyscy rodzice, i wyjaśnia, dlaczego powinni postępować z empatią. Współodczuwanie, bliskość i rozmowy pomogą w rozwoju mózgu dziecka, co zdecyduje o jego rozwoju emocjonalnym i intelektualnym. Dr Gueguen przestrzega, że przemoc może hamować rozwój mózgu. Jak mówi „ta wiedza nie ułatwi roli rodziców, ale uczyni ich bardziej świadomymi i odpowiedzialnymi za postępowanie z dzieckiem, by dać mu szansę stać się szczęśliwym dorosłym”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Filia Kamionka Wielka - księgozbiór podręczny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej